måndag 17 maj 2010

Jag är ju hopplös...

Undra vem som EGENTLIGEN skulle komma in bland alla skruttibangbang på vårdcentralen... Jag borde ju få gå före i kön, jag är ju senil, totalt förvirrad, schizofren och hallucinerar!! Det enda som saknas är nagelsvamp och hemorojder...
Nu skulle vi prova kläderna till bröllopet på lördag, trodde jag på fullaste allvar att klänningen skulle hänga där jag hängde den!? Fick leta en stund innan jag hittade den, den låg ihopknycklad i ett hörn... Satte på mig den OCH.... det var ju ett par kilo sen jag var på bröllop sist... Fan, jag såg ju gravid ut!! Magen putade ut och jag kan ju inte gå runt en hel eftermiddag + en hel kväll och hålla andan!! Å skinnjackan skulle jag ha över när vi är i kyrkan, nehe då gick inte det heller för då kasade "armarna" upp på klänningen och jag såg ut som ett tillknycklat paket. Provade nästa klänning som jag hade tänkt ha på Hanna o Henkes bröllop, men.... eeehhhh, den ska sys in lite här och där först. Å där är jag ju ute lite väl i sista minuten för att ha den klar till lördag. Eller nån här ute kanske är händig och kan hjälpa mig på ett par minuter!? Men där hade jag inte riktigt lika dan mage i den klänningen. Å så kollade jag till skorna, ett par har jag varit och köpt 2 sulor till men de glappar liite ändå. De andra kan jag ha fast jag har ett par andra som jag hellre vill ha fast jag inte kan gå i....!?
Hur ska jag göra nu, känns som jag står och stampar på ruta ett heeela tiden!!
Nu kommer jag ju inte kunna sova... Fast - jag kanske kan gå in de när jag städar hos farmor imorn :-)

När barnen blev hämtade idag så fick jag ju reda på att det blir förskolansdag för oss iaf. Det är på torsdag. Så jag sa till Thea att vi ses på torsdag. "Varför ses vi inte på måndag" frågade hon lite storögt. Ja det kan man ju undra för det tillhör ju inte att vi kan ses mitt i en vecka precis... Men denna gången får jag de redan på söndag!! :-) Fast det är lite konstigt, ibland verkar det som om hämtning/lämning går på tid... För det är halvdana svar på frågor så ingenting klarnar. Varför inte reda ut tider o allt annat på en gång!?

Vi har varit ute och gått en sväng, hamnade på Ikea. Kollade olika förvaringslösningar till tvättrummet. Hittade en fin rosa soffa på fynd :-) Tyvärr får jag inte in den mellan min soffa och gymmet... MEN, det finns ju överdrag till min soffa!! Fast kan jag ha en rosa soffa...

Sen gick vi bort till Hanna o Henke med ett minneskort till kameran, en påse gräslök och en planta rabarber. Jag ha ganska mkt och STORA rabarber!! Ska ta med till farmor imorn så kanske hon bakar en paj till mej ;-) mmmm hade varit gott!! Ja just det, klänningen va det ja :-(
Alltid ska det påminnas om nåt....

Nu är det iaf tid att krypa ner under täcket och spela lite Uno.
Ggrrr nu står Joppe och sorterar godisskåpet och kommer in med "fin" choklad jag fick i nyår som inte öppnats än. Va fan, jag kommer ju spräcka klänningen....!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥