torsdag 26 augusti 2010

ROLIGA HISTORIER

Jag har suttit ute lite i min hörna, fasen vad det blåser, men det va varmt och gott där. Men jag ha inte ro... Ska snart ta sakerna och köra bort tll Sunnerbo. Å imorn ska jag träffa brorsans tjej för första gången, tänk om jag smittar ner henne... Nedå, jag ska bara säga hej och se hur hon ser ut ;-)

Fick lite roliga historier på mejlen:

*Det var fattigt i torpet, så fattigt att mannen var tvungen att skicka frun till stadens hamnkvarter för att söka lyckan med dess sjömän. Han visste att hon inte var särledes vacker då hon började bli till åren, men hoppades att hon ändå skulle inbringa så pass mycket att dom fick till livets nödtorft. Han skämdes dock över sin oförmåga att inte kunna försörja familjen, att han inte tordes fråga henne på en vecka vad för inkomster han kunde vänja sig vid. Hustrun tog dock vid denna fråga upp sina intjänade pengar och hällde stolt ut dem på köksbordet med ett skrammel. Mannen satte sig litet pinad av situationen ner för att räkna. sextio kronor och femtio öre sa han bistert och såg på sin hustru. Visst förstod han att det inte kunde vara lätt med hennes utseende att sälja sig, men så hajade han till.


- Vem fan har betalt med femtio öre??

- Allihop! svarade hustrun.





*- Min dotter berättar ingenting för mig längre, klagade en kvinna för sin väninna. Det går mig på nerverna.

- Min dotter berättar allt för mig, svarade väninnan, och mina nerver är alldeles slut.





Dagens flickor väntar inte på riddare på vita hästar, de rider själva…





*Modern till sin dotter:

- I förra veckan berättade jag för din fästman att i min ungdom såg jag minst lika bra ut som du.

- Jag kunde väl tro att något hade hänt, för jag har inte hört av honom sedan dess, sa flickan dystert.





*Vad sade de sju dvärgarna när de fick se Snövit naken? - Seven up…





*Så var det Tjejen som träffade en riktigt rik arab som hon gifte sig med och flyttade ner till hans hemland.

Efter några veckor ringen hon hem till sin morsa och säger nu skiter jag i det här jag skiljer mig och flyttar hem.

Mamman blir orolig tänker på alla miljonerna och fråga vad som hänt.

- Jo svara tjejen när jag flyttade ner var analen som en 50 öring och nu är den som en 5 krona.

- Ja men säger mamman 4,50 är väl inget att bråka om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥