söndag 19 september 2010

HAARLEM

Äntligen framme!! Det har gått helt ok, men skönt att slipppa sitta i bilen mer :-)

Vårt första stopp blev i Malmö på Mc Donalds. Sen tog vi bron till Danmark. Jag var nääära att somna flera gånger, skulle haft tandpetare med mig och hållt upp ögonen.  Men jag lyckades vara vaken till rödby. Där hade jag siktat in mig på att köpa min BUS som jag ångrar att jag inte köpte när vi var i Tyskland sist!! Hittade den på båten och den här gången skulle den bara bli min!!!

Behövde en bra nagellacksremover med. När man har så sönderbitna naglar som jag har är det bara fult med nagellack!! Men när jag målade barnen gjorde jag det på mig med... Å så GLÖMDE jag ta bort det!! Men ikväll ska det ske :-)

Det var 1a gången jag åkte på Autobahn idag. Jag hade ju föreställt mig en stooor vägbana med mååånga filer, men det såg ju ut som en sketen motorväg. Å inte körde folk speciellt fort heller... Men ju längre ner vi kom desto fler filer blev det. Men vad hjälpte det när det var vägarbete överallt och en hastighet på 80!?

Jag skulle ju hålla mig vaken. Hade tagit upp kartboken och hängde med men rätt som det var så sov jag... Jag skulle ju ha koll när vi körde förbi Lubeck, Hamburg och Bremen men jag missade Lubeck... Det kanske inte är så konstigt att jag vaknar 4-5 tiden på nätterna och har svårt att somna om. Jag har väl vant mig att sova på dagen och då sover jag mindre på nätterna... Får ändra på det nu när vi är iväg. Imorn blir det iaf ingen vila, då ska vi se Amsterdam.

Vi stannade på ett ställle som hette Serway och där fanns det många olika smårestauranger i samma byggnad. Hela byggnaden låg bygd över Autobahn.
Vi åt på Gusticus, wienersnitzel, jag hade wokade grönsaker och champinjonsås till, mmmm va gott!! Efter det stoppet kl 19 hade vi 30 mil kvar...

Helt plötsligt kunde man svänga åt Lotte, det kom en jävla massa skyltar dit ;-)
När vi precis hade kommit in i Holland så fanns det De Lutte istället :-)

Lite innan Amsterdam va det vägarbete och alla 3 filerna gick ihop till en, filen allra längst till höger va avstängd. Men va det nån som följde skyltarna som fanns över oss!?!? Hälften sket i det och bara gasade på. Det såg ut som alla tävlade, den kom om 2 fler än förra och då var bilen bakom tvungen att köra om ett par bilar extra, även om han höll på att köra ner koner och vägskyltar... Det stod t o m vägjobbbare ute och jobbade 21.30 en söndag. Visst mindre trafik men inte färre dårar!!

Vädret har varit väldigt växlande att köra i. Lite sol, mycket moln och en del regn. Det kändes som att antingen var det vägarbete eller så var det regn...

Vi har kört en bit. Här är vår resväg för veckan;
Nu är vi i Haarlem. Vi har kört 102 mil, här ska vi bo tillls tisdag morgon.

Är det någon som vet vad fisk, typ spätta, heter i Frankrike? Jag kommer ju få ta menyn och bara peka på något och hoppas det är gott... Jag kan inte en gnutta Franska och de lär inte förstå mig om jag skulle säga något på engelska!! Å eftersom de inte vill prata engelska så få vi ta det genom teckenspråk ;-)

Nu blir det en dusch, sen kryper vi ner under täcket. Se om jag orkar läsa 3 meningar innan jag somnar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥