söndag 26 september 2010

RESAN HEM

Innan vi åkte va jag bara tvungen att gå in i shoppingcentret igen!! Jag har kollat på barnklädesaffären såå många gånger och den ha inte varit öppen/jag ha inte haft tid så nu bara skulle jag in där!! Köpte 2 tights och en tröja till Thea. Max fick ett par byxor och en tröja. Han kan ju inte ha annat än "coola" kläder så han kommer
älska sina nya byxor :-)

Jag tog ett kort på hotellet med innan vi åkte:


Noisy Le Grand heter byn vi bodde i. By och by det är fan en hel stad alltihop!!
Det känns väldigt tryggt att ha varit iväg med min älskling, han är ju resvan.

Vi hann inte mer än svänga av mot motorvägen innan vi blev stoppade av polisen. Han ville inte prata engelska utan tyska så han nöjde sig med att titta på körkortet och papperna på bilen. Sen gick han ett varv runt bilen och kollade.

Fy vad mycket tiggare här är. De går i korsningarna och vill ha pengar. En man satt vid köpcentret och bad om pengar, det är inte så att de sitter och ha "tyck-synd-om-mig" blick utan de tigger verkligen!!


När vi körde på motorvägen i Belgien kändes det nästan som om vi körde i skogen. Det är väldigt mycket träd runt omkring.

Efter att gps'en fått spel i början av Tyskland så kom vi rätt igen. Vi stannade på Serway och åt mat. Jag fick min spätta med broccoli och remouladsås :-)

Efter lite sömn och omvägskörning pga vägarbete slukade jag en redbull och tog över ratten. Så nu har jag kört på Autobahn i regn och mörker... Jag som inte gillar att köra bil i varken mörker eller regn!! Men det va tur att jag gasade på för vi hann alldeles lagom till båten :-)
Vi satt kvar i bilen och lyssnade på boken. Passade på att vila lite till.
På båten va det inte såå många timmar tills vi är hemma :-) Vi åkte lite i 11 i förmiddags och på båten hade vi åkt i 11,5 timmar...

Men nu är vi över i Malmö och är snaaaart hemma ;-) Bara nån timme kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥