tisdag 12 oktober 2010

JAKTDAG

Gu vilken morgon den va ju jättefin :-) Det va riktigt skönt att gå ute i skogen. Visst, jag blev ju en aning blöt men inte igenom båda byxorna och vad gjorde det!? I första drevet va det 3 älgar med, alla såg älg utom jag och en gubbe. Ändå ställde jag mig på en stor sten så jag hade bra sikt... Men det sköts en 8-taggare iallafall :-)





Så här fin morgon hade vi :-)

Jag hade dagistid till kl 14 för sen skulle vi ju ha besök. Men tyvärr hade lilltjejen blivit sjuk och fått hämtas tidigare från dagis :-( Men vi gör ett nytt försök om två veckor!!

Jag hämtade barnen och sen åkte vi ut till skogen igen. De ville se älgen.











Många frågor blev det... Kusin Sofie med bebis mötte vi upp så lille gossen på 3 månader fick se sin första älg :-) Han sket i älgen och va mer intresserad av träden....





Sen kom alla jägarna tillbaka från ett drev, Max övertalade sin morbror att få följa med honom i ett drev. Så vi följde med ut igen, alla 3. Thea gick med mig och Max med morbror.


De va superduktiga och gick heeela drevet men va nog lite besvikna över att inte fick se nån älg ute i skogen.
Sen va vi trötta!! De fick dela på en fralla och varm choklad. Vi begav oss hemåt. Va inne och hämtade ett paket först bara!!
Vi åt middag, badade och nu kollar vi på Pippi.

När barnen sover blir det klädprovning :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥