torsdag 23 december 2010

BOCKEN HAR LANDAT

Nu har allt varit lugnt i ett par timmar. Max har sovit en stund. Å jag och Thea har tagit det lugnt. Lillebror är här nu med. Han är alltid trött så han gjorde Max sällskap. Joppe har kommit med. Nu väntar vi på mamma och Jan, lillebror och sambo. Jag ska sätta på ris och sen är det bara att äta när alla kommit.

Bocken kom ner nu och har intagit sin plats


Han är trött och vill sitta ner.

Max va rolig på Apoteket. Han pillade med min plånbok och tog ut mitt kort på Thea. Där va hon Ett år. Så visade han kortet för damen som satt brevid oss. Hon kan ha varit 50-55år. Så frågade han henne om hon visste vem det va. Hon undrade om det va hans lillasyster. Jaaa sa Max, det är min lillasyster och hon heter Thea. Neee, sa jag, hon är din storasyster. Nehe, det är min lillasyster sa han igen. Så frågade han henne om hon hade någon bebis. Det hade hon ju inte men barnbarn. Då frågade han om hon hade nån pappa, det hade hon inte heller. Har du nån katt då? Frågade Max. Nee jag har inte det heller sa hon. Men nån hund då? Frågade Max. Ne, jag bor alldeles själv sa hon. ÄR DU ENSAM sa Max helt förvånad.... Han är för gullig!!

Nu är alla ljusen tända här och maten ska göras helt klart nu. NU börjar julkvällen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥