torsdag 24 februari 2011

JA, VAD SKA JAG SÄGA??

Jag och P va nere i byn och käkade frukost. Det blev räkbaguette med Loka citron för mig. Lattemaskinen va sönder :-( Jag tycker de där maskinerna krabbar alltid när jag vill ha latte!! Jag hade inte bestämt mig för hur bilen skulle tvättas. P tyckte ju nere på AP-däck, där va det billigt och man gjorde det själv. Det va ju mest bara att spola av bilen. Men det är ju så in i helvetes kallt så jag tyckte nog vi skulle ta på Ikea Aktivitetshus iallafall. Där körs bilen bara in och så vips är det klart. Vi körde bak och stod och kollade på hur han gjorde, som va före oss. Sen gick vi in o skulle betala. Fick förklarat för oss igen hur vi skulle göra och att porten kunde vara uppe, haha. Så började jag ju känna efter och fick lite smått panik, VAR ÄR MINA BILNYCKLAR? Då va de ju kvar i tändningslåset med hund, väskor och plånbok i bilen. Smart!! Så vi skyndade tillbaka och allt va kvar. Jag körde in bilen i tvätten. Just då satte sig en annan kille i bilen och började smälla på ratten lite otåligt, vi väntade på att han skulle köra så vi kunde börja med bilen. Men ne, då stod han ju i kö. A, så vi spolade av bilen och gick och ställde oss i rummet brevid medans tvätten jobbade. Sen skulle jag hem och sätta på motorvärmaren, när jag tryckte i kontakten så pös det, precis som luften gick ur däcken... Men det hände inget med däcken... Å inte med motorvärmaren heller... Så nu står den där ute med sladd i och motorvärmaren på men den funkar nog inte. Men på 2 timmar kan den väl inte frysa!? Eller 1,5 timmar blir det ju. Jag får ut och värma till den lite sen. Men iaf, nu är bilen ren och jag slipper köra med solglasögon på :-)
Å jag och P har lärt oss hur en biltvätt fungerar, efter 30år...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥