tisdag 22 februari 2011

SPÅTANTEN

Nu har jag varit inne en bra stund!! Nästan två timmar.

Jag skulle hälsa till min mamma att hon hade köpt fina glasögon :-)
Sen pratade hon lite om min kusin med familj.
Om min lillebrors nya hus och om snickaren i familjen.
Om min inre obalans och om min stora kärlek. Hon har sagt det förr och sa det igen, att jag hade ju passat sååå till förskolelärare eller lärare, men ne, jag hade ju ingen lust att läsa överhuvudtaget så det gick ju inte. Så rätt hon har!! Jag sätter mig inte i skolbänken om det inte är nåt som jag vet att jag vill till 110%.
Sen ska det bli lite släktnyheter.
Hon berättade lite om barnen och deras situation. Å en sak hon vill jag ska testa där, och det ska jag!!
Hon pratade om Thea och hennes hästprat och simskolan.
T o m spåtanten sa att nu räcker det med flera kalas för att någon fyller år. I fortsättningen blir det ett kalas och de som kommer de kommer. Resten kan vi skita i, haha. Sen hade hon lite tankar (som hon pratade högt om) om en.
Sen pratade hon om min vän och hennes oro, men du, det ordnar sig!!
Jag ska inte va så pedant och jag skulle inte städa mer än två ggr i veckan, sa hon.
Å för att få bort min ångest och hjärtklappning ska jag sjunga...
Vi har hus- och familjeplaner. OBS - sa spåtanten!!
Hon tyckte inte alls att jag ska "lära mig" dricka vin för då sover jag ännu sämre...

Hon berättade mer men det behåller jag för mig själv!!
Jag skrattade gott många gånger. Hur hon kan sitta och säga allt rakt ut och inte känna mig :-) Å veta allt och så mycket.
Å jag vet va jag ska hem och leta efter mina borttappade papper. De ligger på det enda stället jag inte letade i, men jag flyttade på det :-)


Nu sitter jag och kollar på Turning Tourso eller vad det heter. Shit va fönster att putsa...

2 kommentarer:

Tack för att du lämnar ett avstamp♥