torsdag 16 juni 2011

KOKAR SAFT

Jag packade aldrig upp mina inköpta saker innan, den ena påsen ligger fortfarande orörd. Jag hoppade upp på löpbandet och tränade istället. Sen blev det dusch, handling till saftkok. Körde ut till mamma och va där några timmar. Vi har plockat av hennes fläderblommor så nu kokas det saft här.


Joppe fick agera fotograf för min telefon hade jag ju glömt hemma.... Jag köpte en rooooosa saftspann :-)


Hoppas det nu blommar på, för på söndag skulle min morbror ut och plocka...


Smakade mammas supergoda mazariner. Hon hade gjort sina på långpanna och det va ju ganska smart!! Men idag har jag köpt aluminiumformar så jag ska baka i dom nästa gång.

2 kommentarer:

  1. Det där lät väldigt gott! Både mazariner och jordgubb-flädersaft!

    SvaraRadera
  2. Ja det ääääär väldigt gott ;-) Jordgubb-flädersaften får vi ju vänta med att smaka, den blir klar på söndag. Men det luktar underbart i kylen!!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥