tisdag 11 oktober 2011

TISDAG

Vilken natt säger jag bara... Vi pratade lite igår om att det såg nästa ut som fullmåne men va inte 100. Sen sa Joppe nåt om att barnen brukar sova sämre när det är just fullmåne. Ja, sa jag, jag brukar inte märka någon skillnad tror jag. Jag sover nog... Å inatt hände nåt. Jag hade lite svårt att somna, vände mig säkert i 1,5 timme. Sen sov jag nog 2 och vaknade med ett ryck. Å sen dess, 01.51 har jag inte kunnat sova och inte Thea heller... Så det är ju någon som kommer va aaaningens trött i skolan och när jag hämtar henne... Å då sa Joppe inatt att det kanske va fullmåne. Någon som vet om det var fullmåne inatt?? Jag har insett att jag behöver en stoor termos starkt kaffe med mig idag och nu behöver jag en stoor kopp!! Eller typ en balja dricker jag på morgonen och idag är jag i stort behov av den!! Jisses vilken natt... Hoppas bara att vi är så trötta så vi sover natten som kommer!!

Nog om det. Idag är det dags för skogen igen och det blir en heldag. Skönt skönt, hoppas bara det håller uppe.

Max är ju rolig. Lillebror sköt ju ett rådjur och gav till oss förra veckan. Max frågar ju alltid vem som skjutit maten vi äter, om det så är kyckling eller fisk. A, iallafall sa jag att morbror hade skjutit rådjuret. Då funderade han en stund så sa han
Vad är ett rådjur
Det är ju det djuret som Klabbe jagar. Du har ju sett såna, sa jag.
A men är det en älg eller ett vildsvin?
Ne, det är ett rådjur, sa jag
Är det en LITEN älg då??
Jag ska ta fram en bild och visa honom idag ;-)

Nehe, dags att klä sig, få upp barn och sen bege oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥