tisdag 29 november 2011

RING DOKTORN I TID

Kvällen här har gått i slowmotion. Va och handlade, åt kebabsallad, spelade lite kort, pratat i telefon och nu tv.
När jag va hos farmor för 2 veckor sen tjatade jag på henne att hon skulle ringa doktorn!! Idag när jag kom sa hon att pappa hade varit på henne i helgen om att ringa doktorn. Tro ni det hade hänt? Nej. Så jag tjatade på henne idag med och hon ringde när jag va där. Hon fick en tid efter jag kört hem. När jag ringer henne ikväll och frågar hur det gick, då sitter hon och ska ha någon till att köra till Växjö imorn för hon ska röntgas och ta prover. Jag erbjöd mig att köra!! Men hallååååå, där ser man hur det kan gå när man väntar för länge och är liiite för envis för sitt eget bästa!! Hoppas nu det inte är något allvarligt. Det är ju tur att barn och barnbarn inte ger sig. Men när den bästa ursäkten va jag har inte haft tid... Men det är ju det jag säger!! Pensionärer och arbetslösa, det finns inga som är så upptagna. För då förväntas man att hinna allt och när det finns mycket tid så ska ju så mycket som möjligt tryckas in i kalendern...

Nähe, snart dags att krypa till kojs och läsa lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥