söndag 29 januari 2012

KRYPA UT UR MAGEN

Idag har vi varit ute mycket, härligt, förutom att det blåst en del. Jag har frusit ända in i benmärgen och har tagit tid på mig att tina upp. Vi gick in en stund innan vi skulle göra lunch, jag och Thea spelade Uno och rätt som det va slog tröttheten på mig. Ibland får jag sån trötthet att det går inte göra något åt det, jag måste lägga mig. Jag skulle mycket väl kunna somna där jag satt/stod med!! La mig på soffan och sov på 2 sekunder. Sen när jag vaknade va jag pigg igen.

Thea och Joppe gick bort till skolan och åkte skridskor. Jag gick med Max till kalaset. Sen tog jag en powerwalk och skulle gå bort till skridskoåkarna sen, men då va det bara Joppe kvar. Thea hade följt med en kompis hem. Så jag ocj J gick hem och tinade upp. Sen va det bara att gå igen och hämta hem barnen för ännu mera pulkaåkande och sen blev det bad. Måste säga att det varit stor skillnad på barnen nu den här veckan, de sover hur snabbt som helst, inget tjurande och gnällande. Undra om de är mer lugna när de stannar i två veckor? Annars har Thea sagt nån lördag att hon inte gillar helg, för det är byte på måndan... Stackarn. Jag hade aldrig velat bo så här!! Egentligen tycker jag att de borde ha en fast punkt med!! Mycket lättare både med skolan/dagis och deras inre mående, tror jag!! Mer fasta rutiner.

Max har haft väldiga funderingar idag. Han frågade vart han kom ut för nånstans. Å så gick vi förbi pulkabacken som vi åkte i precis nån timme innan han föddes. (Han föddes ju hemma på badrumsgolvet.) Då frågade han om han kröp ut och hade skrattat för det va så kul att åka pulka på dagen? Hmmmm. Så sa jag att det gjorde ju jätteont när han föddes och att hans mormor tog emot honom. Då undrade han om jag har ont fortfarande ;-)
Sååå ont gjorde det väl inte, sa han. Joooo, det gjorde jätteont, men sen fick jag ju världens finaste present och då gick det onda över. Ja, du fick ju mig, sa han då ♥ Mitt lilla hjärta!! Snart 5 år sedan, tiden går fort... Det vore ju illa om jag hade haft ont fortfarande, haha.

1 kommentar:

  1. Du vet vad jag står i frågan med att barn ska ha en fast punkt. Det är bara till att hänvisa till sig själv! Jag hoppas att det löser sig en dag, så allt blir bättre.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥