måndag 2 april 2012

ÄRLIGHET VARAR LÄNGST!!




Vi gick en runda på 1,5 timme, jättefint väder - men kallt ;-)

Alltså jag fattar inte hur svårt det ska vara att vara ärlig! När det händer en sak (allvarlig som mindre allvarlig) så begriper jag mig inte på detta hyschande. Varför försöka försköna/undanhålla/låtsas-som-inget-hänt? Man kan försvara/stötta en person men du kan aldrig försvara en handling! Sanningen kommer alltid fram tillslut. Är det bättre att ljuga när det ändå alltid spekuleras i rykten?? Jag tycker att det är bättre att vara rakryggad och ärlig, vad vinner du på lögner? Sen tycker jag att det är bättre att höra om ett rykte stämmer än att själv fortsätta spekulera. För hur mycket sanning finns det i ett rykte som gått mellan 10-20 personer? Ärligt.

Mina barn ska lära sig att Ärlighet varar längst!! De ska lära sig att jag alltid kommer stötta dom och finnas för dom, men jag kanske inte alltid är lika glad för det dom kommer göra, men det är två helt skilda saker!!

1 kommentar:

  1. Vilken klok kvinna du är!!!!Håller med dej fullständigt!!
    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥