lördag 29 december 2012

JAKT BLAND GREVAR OCH BARONER

Vilken annorlunda jaktupplevelse måste jag säga! För det första va allt strukturerat in i minsta detalj och alla fick karta hur alla skulle stå och allt va utritat. Väldigt smidigt för alla som kände till ställena där nere!! Först kom drivarna in i samlingshallen och efter ett tag kom grevarna och baronerna. Jisses sånt fint folk ;-) De pratade så fiiiiint, de hade jaktbyxor som slutade vid knäna och strumpor med tofsar som gick upp till byxorna, slips och fina tröjor. Den ena kom in så med seglarskor å då hade han röda höga strumpor till. Jag va tvungen att titta en extra gång. Men hallåååå, vem jagar i SLIPS då??? Vem bryr sig där ute i skogen? Jag kunde inte hålla mig för grin när den ena killen började prata i radion heller, det va väldigt olikt folket som jagar hemma i skogarna!! Å här gick alla med hund, jag hade Jäger med mig och va imponerad över hans jakt. Vääääldig skillnad som sagt.
Det va en häftig upplevelse men inte trodde jag att det kunde va sån skillnad på klädstil inom jakt ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥