söndag 8 september 2013

MISSFALL

Jag va hos vänner idag och då började vi prata om barn och missfall bl.a. + Ikeafolk, det märks vilka som jobbar på Ikea i Älmhult och vilka som inte gör, men det är en helt annan diskussion....

Iallafall, vi hade väl inte riktigt samma åsikter om missfall. Jag tror ju att sätter det sig psykiskt så har man svårt att bli gravid, medans han då trodde att sätter det sig psykiskt får man missfall. Jag har lite svårt att tro att man får missfall om man känner sig stressad, pressad eller vad det nu än må vara. Men jag vet inte! Vad tror/vet ni? Jag vet med att missfall kan man få utan att det är något fel på barnet. 
Jag har själv fått ett par missfall och det va mer regel än undantag att människan får missfall sa barnmorskan. Ett missfall va jättevanligt, två efter varandra va mindre vanligt och vid ett tredje blir det utredning. Det är vad jag har hört.

1 kommentar:

  1. Ni har faktiskt rätt båda två :)

    Fast missfall utan att det är något fel, det tror jag ju inte man kan få.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥