måndag 8 september 2014

DET NÄRMAR SIG!!

Idag på morgonen va jag inne hos barnmorskan och jag fick en tid för tillväxtultraljud i veckan, kurvan gick lite neråt. Det ultraljudet jag gjorde förra veckan kollade de bara hur mkt fostervatten bebisen hade och det såg bra ut. Men nu ska den väl vägas och mätas då☺ Så sa jag till henne att jag har fått en tid att prata om igångsättning och att jag tyckte att det kanske va i de senaste dagarna för att bestämma tid om det sen blev någon vecka efter det. Men nej nej, då kan det ske samma dag! Eller någon dag efteråt men inte så länge som en vecka efteråt... Är livmodertappen mogen så vet vi alltså vilket datum bebisen kommer... Om inte annat så inom vilken vecka. Det betyder att om barnen är här så måste barnvakten fixas, är de inte här så är det ju lugnt. Vi ville ju inte tala om när det skulle ske men nu kanske vi måste det?
Linus blev lite stressad igår att det va så mkt han ville hinna innan bebisen skulle komma, men nu vet han ju på ett ungefär hur lång tid han har på sig. Så nu gäller det att planera och kanske effektivisera, beroende på vad det är vi vill ha gjort haha.
Nu ska jag fortsätta min städning innan jag kör in en sväng till kusinen för sen är det barnmorskan igen, föreläsning om smärtlindring bla.

1 kommentar:

Tack för att du lämnar ett avstamp♥