söndag 7 september 2014

RALLYDAG MED 2A PLATS☺

Nu tar jag paus i mitt städande! Igår va vi på rally heeeela dagen! Åkte här ifrån 6.15 för att möta upp rallyföraren och hans servicefolk☺ Vi åkte ner till Torsås för att se Gullaboknixen. Lillebror skulle ju köra sin första tävling efter att ha fixat ihop sin bil. Den va inte så fin efter sista gången han körde då han hade snurrat....
Väl nere på plats skulle de in på besiktningen och vi gav oss ut till den streckan vi ville se. De körde streckorna 2ggr och vi skulle ju ändå vara kvar tills det va slut så vi satt kvar och såg bägge streckorna som gick.
Vi stod vid ett vägbyte och visst kom det en del bilar på snedden men de redde ut det galant! Vi såg lillebror susa förbi bägge ggr så det gick ju bra☺
 Det va en onotad tävling så han hade ju tid att kolla på publiken med, på ett kort jag fick gör han tummen upp☺
 Han kom 2a så det gick ju jättebra! Nästa år åker han väl upp en klass till.
Vi va hemma igen runt 20.30 så det va verkligen en heldag. Å jag hade så ont i slutet av dagen så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Det strålar ju på ena sidan av ryggen ner till låret. Å i den andra skuldran, nån nerv som sitter i kläm. Ryggontet kan jag ju sova bort men det kräver ju att jag ligger ner en natt. Så det försvann inatt men skuldran är kvar. När jag är nära på att nysa får jag trycka mig mot en vägg för det känns ju som jag ska gå av på mitten.

Där vi satt igår, på en åker, va där ett ställe där det va en röd skylt så stod det Publikfri zon, två meter bakom skylten satt en barnfamilj...... Fattar inte att de inte kollade på skylten + att det stod en vägvakt lite där ifrån och han sa inget heller.

Nehe, dags att fortsätta med städningen! Jag har tvrummet kvar där nere seeen är jag klar. Övervåningen tror jag att jag påbörjar men gör resten imorn. Linus har hållt till i källaren hela dan för i veckan kommer vårt nya värmesystem så han har tömt ett rum och organiserar upp ett annat med hyllor och grejer.

Så efter rådjursgrytan ikväll ser jag fram emot att sitta i soffan och käka kräftor och tända ljus överallt. Bara andas ut och slappna av, fan va härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥