onsdag 28 januari 2015

DOPSKOLA

Igårkväll va vi på dopskola! Jag har aldrig hört talas om det innan men det va obligatoriskt och har funnits i 3år, sa prästerna. De presenterade sig och berättade om dopklänningens betydelse och lite annat runtomkring. Vi fick sjunga ett par doppsalmer och efteråt pratade de flesta med sin präst. Jag fick en liten smärre chock. När jag mejlade prästen frågade jag om vi kunde ta en doptid antingen före eller efter gudstjänsten eftersom det ändå är lite barn som ska vara med och de små kanske inte uppskattar ett långt dop. (Denna gången har vi dragit ner på inbjudningarna och bara bjudit de vi umgås regelbundet med!) Vi fick en tid och jag va heeelt säker på att det var en timme innan den "vanliga" kyrkan skulle vara. Så säger prästen Jag hoppas att ni inte är folkskygga för det kommer nog vara fullsatt i kyrkan! Va, vad säger du nu???? Undrade jag rätt förvånad! Jo, det är högmässa + en kör som bjudit in sig själva ska sjunga. Men jag ska försöka hålla tiden till en timme. Hujedamej, gudfadern kommer dö, sa jag. Haha. Men det som va bra är att de barnen som vill, de får följa med till söndagsskolan, sen kommer de in i kyrkan igen lagom till dopet är. Thea och Max blev överlyckliga över det :-)
Typiskt dig när du planerar, sa Linus... Meeeeen jag skrev ju att vi ville bara ha dop....... Max va mest bekymrad över att alla skulle äta mat med oss haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥