söndag 10 maj 2015

EN HEKTISK HELG OCH SJUKSTUGA IGEN

Nämen hej! Här springer tiden om mig, kommer tillbaks och rusar förbi igen, typ så!
Igår va brodern med familj här och nu är banne mig sista vedbiten klyvd. Å ris och bråte är uppeldat. 
Å mellan varven skulle barn iväg på barnkalas, övernattning och hämtning från kalas. Det skulle handlas, fixas saker och göras fika, mat och mellan det skulle barn sövas och grannens hund rastas. Ingen brist på sysselsättning här inte :-) 


Idag vaknade vi upp med en dunderförkyld och febrig bebis. Jag har fortfarande svinont i halsen och öm i kroppen. Tuvas feber är uppe i 39,9 nu och sover för tillfället i famnen. Det är typiskt att vi ska va dåliga samtidigt.
Jag har ändå varit på valpkurs, Thea följde med. Idag skulle Oden spåra upp mig och det fixade han galant! Sen hämtat övernattande Max, skjussat till barnkalas, städat och rastat grannens hund för sista gången. Imorn ska vi vila! Åtminstonde medans barnen är i skolan....
Mitt bord!! Vi var och köpte färg och bets i veckan och nu har Linus slipat och börjat måla underredet. Jag skulle gjort det men det är ju bara att inse - det ska bli fint och noggrant gjort och Linus har bättre tålamod!
2,5 meter långt så nu ska vi få plats vid kalasen, vi sätter ihop det med köksbordet så blir det ett riktigt långbord :-) Det ska stå färdigt till Thea fyller år. Tänk, hon är bara ett ental i år, en vecka till... Stora tjejen :-)

Nu ska jag klä på mig ett lager kläder till, få i alvedon, göra sista läxan, äta, ha ett telefonmöte vid 7 och natta barn - sen ska vi lägga oss jippiiiii och hoppas på mer sömn än inatt. Tur för brorsan att de aldrig sov över...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥