lördag 20 juni 2015

MIDSOMMAR

Å nu är snart midsommardagen till ända, hela familjen är lite trött så ikväll lägger vi oss tidigt. Herregud, jag är ju så kvällstrött och inte van att vara uppe efter 21.30 sen jag fick bebis haha.
Brorsan och hans familj kom med husvagnen igår mitt på dagen och så stannade de ett dygn, så mysigt!! 
Vi åt sillunch innan vi gick ut och skulle ha ihop en midsommarstång. Men jiiiiiiiises va knott här var! Det gick inte vara ute. Så i omgångar fick vi springa ut och försöka få ihop en stång med björkruskor och nån blomma. Men ne, det gick inget vidare.
Thea fick dit lite hundkex iallafall men någon dans fick vi inte till... Alla barnen såg ut att ha vattkoppor efter en liten stund.
Tuva tog plats i "saftgrytan" där kvällens revben marinerats. Vi grillade vildsvin på kvällen, både karréskivor och revben yummi! Sen hade vi jordgubbar, glass och grädde till efterrätt innan de minsta slocknade.
De tre större barnen sov i samma rum och efter lite fnitter och bus somnade de gott med. Alla sov till halv 8 vilket kändes helt ok. Vi spelade lite kubb men annars har vi inte gjort så mycket. Lagat punka och satt på cykelsadeln på min cykel. Snart blir det premiärtur för Tuva. Vi ska fixa till Max cykel med så hela familjen kan ut på en tur.
Jag avslutade dagen med en ansiktsmask och så tittade vi på Sune i fjällen. Alldeles perfekt avslutning på en bra midsommarhelg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥