lördag 1 oktober 2016

1 OKTOBER

1 oktober = jakt med hund är lovligt ;-) Mannen skulle ut med min pappa idag så jag och Tuva åkte hem till pappas sambo. Lilla Jäger övar på sin skogsvana vilket han är väldigt duktig på, sen hade de brorsans hund + att de släppte Oden en sväng med.
Jag och L åkte till Tingsryd en sväng för jag skulle kolla efter en födelsedagspresent till Tuva. Hon är tokig i Pippi så när hon hittade en pippidocka och insåg att den skulle få stanna i affären blev det stora tårar! Men det blev presenter och nya skor :-)
 När vi körde från Ryd hade de jagat klart men mannen va kvar i skogen så vi åkte dit.
 Jag tog Oden och släppte han så satt mannen och Tuva på pass :-) Tyvärr hittade han inget.
Sen gick vi mot bilen och då måste man ju hjälpas åt att bära :-)

2 kommentarer:

  1. Då är hundar o jägare lyckliga att äntligen 1 oktober har kommit. Bra Tuva att du kan hjälpa pappa att bära :-)
    Kepsen ser ut att användas :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥