söndag 16 oktober 2016

JAKTEN

Igår när vi var ute och jagade och hade gått första drevet så stod vi och väntade på skjuts. Vi kom in på blåbären som fortfarande är stora och goda och jag fick frågan om jag plockat mycket, men nej, det är inte riktigt min grej eftersom jag är så rädd för ormar. Så pratade vi om fobier ett tag. Så tänkte jag att det är fördelen med att jakten är på hösten- då sover ormarna. Trodde jag...... I sista drevet när jag går i lite ris och blåbärsbuskar stannar hjärtat och jag skriker rakt ut, börjar skaka och gråta. Där ligger en jävla huggorm ihopsnurrad och trillar baklänges för att riset flyttar sig när jag går. Jag kollade precis vad jag satte fötterna resten av tiden!

I en såt gick vi med hund och då följde jag med en kille och hans gråhund. Det va intressant för den skällde bara när han hade kontakt med älgen och såg den. Efter ett tag hörde vi hur han skällde och kom närmare, rätt som det va kom älgen med hunden hack i häl. Det va en stoooor älg. Tyvärr sprang den lite för fort och för mycket träd i vägen för att det gick att skjuta den. Men det va kul att se för jag har aldrig gått med hund innan.
Så här många steg blev det på 3 drev :-) 12km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥