fredag 18 november 2016

LISTA OCH MÅLNING

Här sitter jag och filar lite på listan till Ullared. Jag har bara skrivit ner det jag absolut inte får missa att kolla efter. Annars brukar det lösa sig av sig självt vad som kommer ner i vagnen ;-)

Alltså denna målningen, den sista strykningen på väggen bak garderoberna blev visst lite mörkare än övriga rummet. Det hade absolut inte gjort något att den va mörkare men hade jag sett det från början innan färgen va torr så kunde jag ju varit lite försiktig i hörnan till nästa vägg. Så imorse va jag beredd på att måla om hela rummet igen tills jag kom på en genialisk lösning haha. Jag gjorde en lite mörkare färg och sen gjorde jag en "specialare" som jag tycker blev helt ok! Ska se vad mannen tycker när han kommer hem för nu är jag klar isåfall! Bara listerna kvar men det ska jag måla ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥