tisdag 13 december 2016

LUCIA

Ute är mörkt och kallt i alla husen lyser nu överallt de tända ljusen☺ Åh, idag är det Lucia, visst är det mysigt? Jag älskar luciasånger och alla julsånger. Jag blir alltid så lugn och glad i hela mig när jag lyssnar/sjunger det.
Jag har lämnat av barnen för idag är det 5orna som står för lussefirandet vilket betyder att Thea är en av dom. Hon tyckte det va nervöst för det är flera hundra som ska titta på dom. Jag förstår henne, men det är ju så vackert. Det är så man blir tårögd.
Det är sorgligt på samma gång, klassen är inte komplett idag, en av klasskompisarnas förälder förolyckades i helgen. Så tragiskt! 
Jag bjuder på en suddig liten tomtetjej. Igår fick hon vara hemma med sin ömmande hand men nu är hon mycket bättre. jag hoppas jag får kort på min stora tärna idag med, jag tror hon är lite nervös med det levande ljuset med. Lucian ska ha levande ljus i sitt lååånga hår, fattar inte hur de vågar😉
På jobbet har barnen med lussat idag men det missade jag, jag valde att titta på mitt eget.

Luciakramar till er alla❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥