torsdag 16 februari 2017

RENOVERINGSTANKAR

I höstas grävde vi ju ny brunn och då fick vi ju en större gräsmatta på köpet eftersom de tog väck stenar och buskage som varit i vägen. Jag är inne på att vi ska bygga ett trädäck i nån hörna på tomten och då surfade jag in på weber ( som jag också skriver detta inlägg tillsammans med) där hittade jag bland annat plintar som man kanske kan ha till att bygga upp trädäcket på?

Jag är ju totalt livrädd för ormar som ni nog vet nu och då kunde vi byggt upp en bit så kanske jag slipper ormarna...
Men där fanns ju inget trämaterial men däremot hittade jag återförsäljarna till weber och där fanns XXL bygg och vips så hittade vi allt material på samma ställe haha.

Sen hittade jag grejer till huset!! Detta huset är ju ett gammalt stenhus byggt 1851 (tror jag det var), väggarna är 50cm tjocka och uppbyggda av sten. Utanpå är det någon slags puts och det hade behövts putsas till på ett par ställen och jag hittade puts och murbruk

Det fanns lite olika grejer till huset så det hade säkert kunnat fixas till så det såg alldeles nytt ut☺ Jag är ingen googlefantast men ibland är det bra att ha alltså haha.

1 kommentar:

  1. Så himla kul att drömma och planera. Jag har planer för kök, badrum altan,simons rum och planteringar mm.😁. Hade kunnat måla huset vitt oxå men jag har en bromskloss här 😏

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥