söndag 18 juni 2017

SOMMARLOV OCH SKOLAVSLUTNINGAR

Heeeej, veckan har rusat förbi i väldig fart😊 Det har varit skolavslutningar i 2 dagar, ena gången var i torsdagskväll i kyrkan, väldigt fint. Sen träffades klassen och läraren ute på en gräsplätt för ett sista avsked, klassen splittras och nya lärare. Typiskt mig fick jag ju ett skrattanfall så tårarna sprutade mitt under ett "tal" från klassföräldrarna till läraren.
Den andra avslutningen var i fredags i idrottshallen med sång och underhållning.
 Nu är det sommarlov vilket är himla skönt. Imorn börjar lägret men barnen ville hellre vara med kompis. Men sen ska de dit och det är ett roligt initiativ av fritids.
 Vi såg en rådjursmamma med sitt lilla kid precis vid en stor väg, hoppas de kom in i skogen..... Så himla söta.
Idag har energin flödat här ute och kaninerna fick sig en rejäl storstädning av sitt hus. Sen var vi och kollade på fotbollsmatch.
Igår började vi med projektet större-gräsmatta-på-baksidan. Vi började plocka sten och det var ju mer jobb än vi kunde tro hahaha. Men jag ska kämpa vidare nu några kvällar för sen när jorden kommer ska grannen hjälpa oss med nån maskin. Men det kommer bli bra!! På kvällen var vi hos vänner och grillade och hade trevligt.
Nu är det nedräkning till semestern och imorn har vi planeringsdag, vi ska skriva klart dokumentation och sen ner till Osby och käka (ser redan fram emot min Carbonara som jag beställt) och sen vara på en annan förskola och lära oss lite om tabata-träning. Sen jobb ett par dagar innan midsommar. Nu är det sommar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥