måndag 9 oktober 2017

FÖDELSEDAGSFIRANDE OCH FÖRVÄRKAR

Vilken kalashelg vi har haft😊 Jag var verkligen heeelt slut ikväll och trodde jag skulle sova gott. Jag somnade nästan till när jag läste för barnen innan de skulle sova. Jag hade lite svårt att somna och började få lite förvärkar men till slut somnade jag, sov 40 minuter sen vaknade jag av mina värkar och nu kan jag inte somna om igen.... Jag säger som när jag skulle ha Max går inte vattnet innan så kommer jag inte veta när det är dags för sååå himla ont hade jag ju inte med Thea! Jag lovar, går det lika fort igen och inget vatten så blir det troligtvis hemma.....

Iallafall, nu är lilltjejen firad och nöjd över sin helg! Hon sa ett par gånger att hon inte ville ha kalas men sen när alla kom idag och hon fick paket efter paket så viskade hon jag vill ha mer paket😉. 
Igår kom Tuvas gudföräldrar och firade henne och så kom min bror och hans familj och sov över. Det enda Tuva önskade var en tårta och det skulle vara jordgubbar på den. Jag är inte bra på det här med tårtor men Tuva gillade den och det var ju huvudsaken😉

Idag kom familjerna och tyvärr fick övernattningsgästerna åka hem för gossen blev dålig. Å det var nog sista året vi kunde ha ett kalas för familjerna för nu får vi inte plats längre....
Tuva älskar att pyssla så hon fick mycket pyssel med kritor, målarböcker, pärlor mm så när alla åkt hem satte hon sig och gjorde armband och halsband. Sen somnade hon gott.

Nu ska jag se om jag kan sova lite med fast jag tror tyvärr det tar nån timme till.....

4 kommentarer:

  1. En ny måndag och den är kall, men vi har väl inget annat att se fram mot vädermässigt. Känner så väl igen de där att inte veta, jag fick plötsligt ont i ryggen med min förstfödde och på natten gick vattnet som jag nämnt för dig tre veckor för tidigt och det var väl det. Tror inte du går så att säga tiden ut då blir jag förvånad. Kul med födelsekalas själv var jag på häsomässa i Sjöbo så intressant med allt detta alltså.
    Lycka till och hoppas du hinner in till BB i tid. Kram/MH från Österlen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu börjar det blir kallt!! Nu börjar ju älgjakten och förra året när vi va ute så va ju huggormarna med det... Hoppas de försvinner nu med kylan!!

      Jag tror inte heller att jag går tiden ut, tror inte att det dröjer så himla länge till...

      Hälsomässa, va spännande!!

      Radera
  2. Hej igen Lotte.
    Varit ute i trädgården med hunden, ogillar när det är ny årstid, har ju ledgångsreumatism och den blir mycket värre i kyla, men det är soligt och vackert i alla fall. Hälsomässan var så intressant och jag gick på en seans så otroligt spännande, nåt du har gått på? kan rekomendera det om du känner för det!en del gillar ju inte andevärlden, men oj det var nåt jag gillade. Svårt att skriva om det här dock. Kram/MH Österlen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte kul med ledgångsreumatism😔 Har en i familjen med som har problem med värk speciellt i kyla och det är inget kul att se.

      Jag har aldrig gått på seans men tycker andevärlden är väldigt spännande. Jag har ju skrivit om det här förut men vi har ju haft spöken här. Nu har det varit lugnt sen vi renoverade köket men i början när vi flyttade in så va de ganska aktiva.

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥