onsdag 16 april 2014

JAG OCH MR AJAX. Å DÖDA BLOMMOR

Nu har jag ägnat några timmar till städning, det har varit jag och Mr Ajax.
Nu luktar här fräscht och det behövs bara dammsugas på fredag innan Linus farmor och farfar kommer. Skönt att det är gjort!

Idag har jag varit hos farmor och hjälpt henne. Sen är jag ju husvakt med. Djuren lever ju iallafall men herregud så mycket blommor och nyplanteringar de har. De har ett par blommor i sovrummet som behöver mycket vatten, och då tänkte jag att varannan dag är ju mycket. När jag kom in och såg blommorna..... Jisses, de va ju döa! Jag öste på vatten och idag hade en del levt upp iallafall och jag hoppas de repar sig. Annars hade jag tänkt springa in till blomsteraffären och köpa ett par nya. Det är ju bara det att jag inte vet vad de heter, så jag hade fått ta de döda blommorna med mig i en påse sen hade de fått ha gissningslek i affären så de kunnat ge mig ett par likadana!! Frun i huset har ju verkligen ärvt sina gröna fingrar! Å jag har nog ärvt mina icke-gröna... Orkidéer kan jag ta hand om iallafall :-) Men alla hennes nyplanteringar ser ut att må bra iaf.

Snart blir det sängen här, sen är det ju långhelg!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥