lördag 6 april 2024

INTERVALLER MED KNOPPAR RUNTOMKRING

Klockan ringde 7.30 för det var dags för tröskelintervaller med Lets Run 8.30. 3st 5-minuter intervaller och sen 3st 2-minuters. Lite snabbare fart under intervallerna och 1 minuters vila emellan. Jag var inte riktigt motiverad innan jag skulle ut och jag visste inte vilken runda vi skulle ta, jag och Sune. Vi tog en runda på 14km och 8km gick bra sen blev det gågging resten för jag fick inte riktigt ner farten/andningen efter intervallerna.
Sune behövde verkligen följa med idag för han har varit busig nu i flera dagar och då behöver han ut och springa. 
Det börjar ju bli lite smått grönt nu på buskarna. På träden längs vägarna börjar det komma knoppar och idag höll solen på att tränga igenom och det var ju en annan känsla än i tisdags när snön slog kall mot ansiktet när jag sprang.
Så himla härligt med alla vårtecken som ploppar upp.
Men nu är det som vanligt - jag mår dåligt efteråt. Nästa gång ska jag springa som mest 10km när det är intervaller! Jag måste lära mig!

1 kommentar:

  1. Åh Lotte det vet du ju att springa för långt för mycket blir för mycket. Vet du lagom är bäst. Jag tränade på badet i fredags och fick sukta för det så ont i armarna och skulderbladen känns inte lönt för min reumatiska kropp. Det knoppas onekligen gillar våren och sommaren bäst. Må väl/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥