onsdag 14 februari 2024

VI ÄR MEST LIGGANDE

Tänk att för 11 år sedan stod jag i skidbacken med 40 graders feber och halsfluss, jag kan säga att jag hade aldrig ställt mig i en skidbacke idag! Just nu har jag 39.5 i feber och jag känner mig rätt sliten. Oliver var tillbaks i skolan igår och Tuva idag. Men nu ligger ju jag och mannen där och det känns oerhört märkligt att ligga hemma sjuka utan barn! Nu har ju alla skolplikt så det finns ju inget val. 
Jag skjutsade Thea till Osby tidigt imorse för hela årskullen åkte buss upp till Stockholm. När de små va lämnade så sov jag i 2 timmar. Men de har ju en fördel att komma hem direkt efter skolan iallafall❤️
Igår när jag och Tuva va hemma så hade Sune en SPAdag, gurka på ögat och en dusch efteråt.
Det ser typ ut så här hela dagarna….
Alla-hjärtans-dag, firar ni? Vi mår ju som vi gör men jag bad Max köpa ett hjärta med choklad i så det ska vi njuta av. Eller ja, försöka eftersom det inte finns någon aptit direkt. 
Jag fick en annan väldigt trevlig överraskning imorse när jag kom på att jag slängde in en femtilapp på en Harry Boy igårkväll. Dom här 2v av sjukdomar går ihop sig iallafall😊

3 kommentarer:

  1. Stackars er som är sjuka, kan ju säga det är drygt. Min hosta är ingenting nu en och annan gång hostar jag men ca tre veckors sjuka. Influensa måste det va för ingen vanlig simpel förkylning tar så lång tid och bli av med. Ja men grattis då vann du nåt lite på Harry B. Haha han är cool Sune en riktig myshund.
    Krya er/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. De sa på vårdcentralen att sjukdomarna efter covid varar mycket längre nu. Feber i 10 dagar var inget ovanligt…. Ja Sune är en riktig cooling! Hur lugn och snäll som helst men ibland får han sina ryck och då ska det busas i 190 innan han ska vila igen😊
      Jo men en månadslön blev det ungefär igår😊

      Radera
  2. Grattis Lotte till din vinst det kan man behöva i denna tiden där allt är så dyrt och handla. Så länge feber det är för konstiga förkylningar. Min hosta håller på bli bättre men ack så drygt. Har inte kunnat ta min reumatiker medicin på tre veckor får inte sätta ner immunförsvaret när man är förkyld. Det är allt lite krångligt vårt immunförsvar.
    Hoppas ni snart är pigga igen. Ha en fin helg/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥