Hade ni en fin midsommar? Hoppas ni har njutit av det fina vädret vi har haft😊 Jag har ju fått se det på håll iallafall för jag har jobbat prick hela midsommar. Det lyser i lönekuvertet nästa gång iallafall haha. Men på midsommarafton körde jag direkt till familjen som min familj var hos. De grillade lagom tills jag kom och senare blev det jordgubbar, grädde och glass.
Detta är enda bilden jag har tagit på hela helgen…..söndag 21 juni 2026
MIDSOMMARHELGEN
torsdag 18 juni 2026
DAGEN INNAN MIDSOMMARAFTON
Jag vaknade av att mannen vaknade med ett ryck för han försov sig imorse. Men det var skönt att stiga upp i lugn och ro och dricka kaffe. Barnen sov. När vi ätit frukost så tog jag Sune med mig för vi skulle springa och lämna Oliver hos en kompis, han cyklade dit, medans jag och Sune fortsatte vår runda efteråt. Vi kom 11km för jag hade inte laddat upp kroppen med vätska….idag heller! Då orkar jag ju inte! Sen skulle jag hjälpa svägerskan med en grej på Ikea, lite småärenden och innan dess lämnade jag av Tuva och hennes kompis på ridskolan. De skulle säga hejdå till 2 av hästarna som ska flytta hem igen och avsluta sin tid som ridskolehästar.
Sune är alltid på när vi ska ut😊Bamse fick vara inne en stund när tjejerna grejade och lekte veterinär.
onsdag 17 juni 2026
SOMMARBARN
Nu har jag ju några dagar att uppdatera om, dagarna rusar… Idag har jag varit ledig så då har vi ändå hunnit en del😊
I söndags var det dags för ridning på Ville och tjejerna önskade att rida barbacka. Det var ju rätt fint väder där på förmiddagen - innan det vände! Efter ridningen körde vi vidare till pappa för att hämta ut en vinst som hans sambo hämtat ut åt mig. Sen vidare mot Växjö, vi körde ju runt på ett släp hela rundan och jag som aldrig kört med släp… men vi skulle hämta en grej till Tuva så det var bara att dra iväg. Mannen var på fotboll med Oliver. När vi kom hem så ville jag ut på en löprunda med Sune. Jag kollade i appen var åskan höll hus och så gav vi oss iväg. När vi hade 4-5km kvar så började det regna! Sen ÖSTE det ner! Det var bara att vrida ur kläderna när vi kom hem.Sune gillade inte alls så mycket vatten haha.
Igår var det livepass efter jobbet så jag stack ut direkt när jag hade slutat. Kopplade bara upp mig när det var dags så jag hann med en lång intervall + lite på nästa innan det var dags att springa upp i omklädningsrummet och hämta väskan. Jag slog PB på 7km. Så himla härligt men hur sjutton skulle jag kunna orka hålla den hastigheten i 21km? Det går ju inte! Sen tog jag ett passande tåg hem och i natt har jag sovit såå gott.
15km blev varmt och jag hade inte med mig någon vätska heller. Resorb efter satt fint.
Oliver ville åka och fiska. Jag har ju sagt att varje gång jag är ledig och det är fint så ska vi åka och bada och idag ville han fiska. Så vi åkte ut och när vi kom fram så kände jag igen släpet som stod vid badplatsen och sen hörde jag min pappas röst där ute på sjön. Då var han och några kompisar ute och fiskade och hade fått en halv spann med rejäla abborrar. Oliver fick några småsil att fiska med. Han fick ett napp nästan direkt när han slängde i så han krokade av och skulle gå och hämta ett mätdon han fick i julklapp. Han skulle se om abborren var så stor så han skulle kunna få en ”pin” men så tappade han fisken påväg in till land.
Det var SÅ kallt i vattnet! Jag höll på att vända när vi skulle ut på bryggan men fick ju offra mig för Olivers skull. Men att gå tillbaka var ju ännu värre när det blev lårdjupt på en gång. Oliver den galningen doppade sig. Sen kom det 2 damer cyklande och den ena bytte om och simmade iväg, jag bara gapade😂
söndag 14 juni 2026
MAX HAR TAGIT STUDENTEN
onsdag 10 juni 2026
JAG SKA ALDRIG……

måndag 8 juni 2026
LEDIG DAG, TRÄNING HINNS KNAPPT MED OCH ÄNTLIGEN EN KLÄNNING
Nu har jag landat i soffan, det har varit en intensiv jobbhelg och idag är jag ledig. Jag sov nästan 11 (!!) timmar inatt! Jag har varit så trött de senaste dagarna för jag ligger på 6h sömn/natt annars. Jag MÅSTE bli bättre på att lägga mig i tid. Jag har joggat en mil med Sune nu på förmiddagen och ikväll när Tuva har teori så är det intervallpass med Lets Run så då får jag 7km till. Jag tänkte satt mig tillgänglig att jag kunde jobba idag men tänkte i samma sekund att Nä, jag hinner ju fasen aldrig träna längre! Men denna veckan jobbar jag bara 2,5 dag för på torsdag tar Max studenten och då ska jag kolla när han springer ut. Sen fick jag semester på fredag så jag kan vara med på Tuva och Olivers skolavslutning med. Sen är det studentfest för Max på fredagen. Barnens farmor kommer så hon ska vara med på skolavslutningen med.


















