onsdag 18 maj 2011

SMILE O PANIK

Idag fick jag ett bra samtal :-) Helt oväntat. Jag har fått sommarjobb :-) Ett jobb som jag vill ha. Enda nackdelen va bara att det får in någon åt mig de första nätterna när vi är iväg. Men sen så!! Fast jag kallar det nästan mer höstjobb haha. Det är ju i slutet på sommaren/hösten. Jo men nu är jag glad.

Annars? Jodå, jag har försökt få i barnen fisk men nedå, gnäll gnäll. Annars brukar de älska fisk, fast mest lax. Men idag ville de visst inte som jag ville. Men om en liten stund ska vi äta melon och ananas. Vi ska ha det lite mysigt innan Joppe kommer hem. Han är iväg länge idag. Å så fort han kommer hem ska han och storhandla inför kalasen i helgen. Det ska ju hem en del. Meningen va att jag skulle handlat när barnen va på dagis men de har ju inte varit där, och jag orkar inte göra mig iordning för att åka och handla när jag gått som en lodis hela dagen. Ne, det får bli hans uppgift.

Men jag har ju lite smått panik. Joppe fyller år imorn och jag har fortfarande inte kommit iväg och köpt nåt.... Jag har kollat i en affär efter det han önskar sig men det fanns ju inte. Måste in på BT och kolla. Annars vet jag inte vart det skulle finnas? Nån som vet vart jag kan köpa verktyg i Älmhult? Å en spade måste jag köpa!! Det önskar han sig nog... eller jag... jag behöver en till att tjoffa bort ormar med. Vi har ju massa redskap borta i ett gemensamt förråd men jag kan ju inte lägga beslag på en kratta eller spade och vänta på att det ska komma ormar. Kanske en yxa? Det hade fått va ett jävligt långt skaft på det isåfall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥