fredag 13 december 2013

DUMLE/NOBLESSKAKOR OCH BRÄNDA KNÄCK

Stack in till byn om hämtade upp I sen strosade vi runt en stund på Maxi. Efter det åkte vi bort till Ikea och käkade korv och så avslutade hon med lite lek utanför.
Hon velade lite fram och tillbaks om hon skulle följa med mig hem eller om jag skulle köra henne till hennes mormor och morfar efterson Thea och Max inte är hemma. Men hon ville gärna följa med mig hem och baka när det väl kom till kritan☺
 Vi gjorde dumble/noblesskakor. Fååååår jag ta en dumle? Jag har aldrig smakat noblesse, haha.
 Åh, de ser så smarriga ut! När jag skjussar bort I ska hon få ta med sig så hon och mormor/morfar får smaka☺
Sen skulle vi göra knäck...... Plåten står fortfarande såhär... Jag gör knäck i micron och så hade jag ju glömt om det ska köras med eller utan lock. Jag körde med och s***n vad det rök och luktade illa! Hrmpf, det skulle köras utan, skrev till pappas sambo och frågade (efteråt) haha. Så nu pausar vi lite sen testar vi en gång till☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥