Klockan ringde för mig och Tuva så vi åt frukost och packade ihop oss och körde mot Öland. Vi skulle köra över Tingsryd idag men när vi kom en bit innan Urshult blev vi omkörda av en brandman i ledningsbilen sen tog det stopp. Nästa brandbil kom bakom oss. Ringde pappa och hörde om det fanns någon annan väg runt men gick ändå ut och frågade brandmannen om detta skulle ta tid eftersom jag skulle till Kalmar och springa. Det låg en bil på taket mitt på vägen så det skulle ta en stund. Vi vände och körde en jäkla omväg runt. Till slut var vi på Öland. Tuva ville umgås med sina kusiner och jag fick lunch innan det var dags att byta om, smörja och dona innan det var dags att köra.
Det tog inte så lång tid som jag trodde över bron så jag satt och väntade in min löparkompis. Det skulle bli otroligt varmt och det var ju bara att inse! 32 grader hade bilen stått på.Sen kom Jessica och det tog en stund innan starten. Det skulle inte finnas några bajamajor under rundan så jag var tvungen att springa in och kissa igen i sista minuten.
Sen gav vi oss iväg, vi höll ett rätt bra tempo de första 7km sen sa jag till Jessica att släppa mig för jag skulle inte orka hålla samma tempo i 14km till. Jag ångrade att jag inte hade västen med mig med vätska. De skulle egentligen bara haft 4 vätskestationer men pga värmen lovade de flera. Men sen blev jag lite ”vilsen” för jag hittade ju inte… så jag hakade på ett gäng som höll ett behagligt tempo. Den ena i det gänget sprang lite fram och tillbaka mellan deras gäng för det hade delats upp. Sen frågade han om det var ok att han sprang i mål med de som var framför. Jag erbjöd mig att springa med tjejen in i mål. Det var mkt gång och när vi hade varit ute 1,5h insåg jag att jag ändå kunde få ett PB men lovat är lovat. Jag skulle få henne i mål! Det var mkt gång och jag har aldrig varit så pigg i mål men heller aldrig haft det så trevligt på ett lopp heller. Hon var inte lika pigg. Jag servade med vatten och banan när hon la sig på gräset.
Jag kom i mål och har aldrig mått bättre - helt sjukt i denna värme!!
Svägerskan kom med barnen så jag och Tuva kunde köra hem. En rätt rejäl medalj fick vi😊
Vi köpte lite mat och jag köpte en salladsbowl.
Jag kom i mål och har aldrig mått bättre - helt sjukt i denna värme!!
Svägerskan kom med barnen så jag och Tuva kunde köra hem. En rätt rejäl medalj fick vi😊
Vi köpte lite mat och jag köpte en salladsbowl.
Så jäkla skönt att duscha när vi kom hem! Det blev ett glas rosébubbel i nya T-shirten.
När jag hade kommit 14km in så sa jag ”jag skulle kunna slänga den jäkla Köpenhamn-maraton platsen”😂
Nu är det 2 månader tills nästa lopp och då ska jag starta musik i lurarna på direkten och bara springa i min egen takt, och själv. När jag tröttnar kan jag gå 200m sen springa på igen. Helt i min egen takt. Idag startade jag inte ens lurarna men hade de på mig hela tiden…..






Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Tack för att du lämnar ett avstamp♥