torsdag 29 juni 2017

ODEN MIN ODEN❤

Blä för grym huvudvärk! Tur jag har rast och kan ligga på soffan😉 Så fort barnmorskan har telefontid ska jag ringa för jag måste nog ta ett nytt blodtryck.

Jag försöker få in en ny rutin hemma (fast jag har sett vädret de närmaste dagarna så den avbryts nog...) Men jag och Oden är ute och går en runda varje kväll. I helgen va det nära att jag gjorde mig av med honom och då skulle han flytta 40 mil iväg, han skulle hämtas nu till helgen men jag blev så ledsen så jag fick ta tillbaks det! Jag ska ta mig tid till honom och nu börjar jag med att gå med honom varje kväll och jag ska köpa mig en sele och lång lina så han kan få simma. Han gillar ju vatten men vill jaga för mycket så jag kan omöjligt släppa honom lös för då sticker han direkt. Jakten vinner över simningen. Han är inte direkt som den förra wachtlen där vi kunde släppa honom så fort han fattade att han skulle få bada, om det så va på 1km avstånd och vi släppte han sprang han allt vad han kunde ner till sjön och hoppade i.
 Oden min Oden❤
Jag kommer ju förmodligen inte kunna gå en hundkors till med honom innan hösten så vi jobbar hemma så mycket vi kan. Jag ser fram emot att åka ut i skogen i höst och bara kunna sätta mig på en sten så kan han jaga av sig och ha kul.

I helgen va vi iväg och köpte en ny kyl och ett högskåp till till köket så nu kan vi gömma dammsugaren. Igår köpte vi soffa som täcker halva vardagsrummet så nu kan vi sitta typ hur många som helst....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥