måndag 28 augusti 2017

FAMILJEN VÄXER SUCCESSIVT

Usch, ikväll känner jag mig halvt mörbultad och gnällig. Ont i magen, trött och hängig. Meeeen nu när jag tittar ut är det aaaaalldeles mörkt och hur mysigt är inte det? Jag satte timer på mina enjoy-ljus och nu börjar bästa tiden åtminstone på kvällarna. Jag älskar mörkret och att tända alla ljus!

När jag hämtade Tuva på förskolan så visste hon att vi skulle åka till en blivande jobbarkompis och hälsa på. Ni vet hon som jag skrev hade avelskaniner😉 Vi åkte ju rätt långt men det va hon fullt medveten om och såg fram emot en överraskning. Ögonen lös när vi kom fram och hon fick se kanin efter kanin. Både renrasiga och blandning. Jag hade redan tingat 2st av samma kön och när jag hämtade buren som kaninungarna skulle åka i så blev hon ju alldeles överlycklig😊
Vi fick både kaninintyg (nån form av stamtavla) och mat med oss. Innan vi åkte hem så ville vi ju se den stoooora kaninen, han som va pappa till iallafall de renrasiga. Han bodde inomhus och var gigantisk!! Vägde 6kg och kaninungarna va ju så stora som hans huvud.... Jag har aldrig sett så stor kanin. Större än våra katter...
Sen åkte vi hem iallafall och skulle sätta oss ute i hagen, såklart tänkte vi inte på att de va så små.... Den ena rymde direkt. Som tur va fick vi tag på den rätt fort så vi satte de i en större bur och tog in de istället.
Dom här ska bli riktigt tama! Familjen växer.... Både med ungar och djur❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥