fredag 15 april 2022

GLÄDJEDANS

 

Idag blev det en glädjedans med glädjetjut efter dagens livepass, asså jag klarade det!! Jag fick ju mina 2 kortisonsprutor i tisdags och doktorn undersökte mitt ben och fot. Han sa att inte trodde det var gikt (det trodde uppenbarligen den förra doktorn) och var inne på samma spår som jag att detta är från Corona. Han skulle velat lägga 3 sprutor men efter 2 tyckte vi det räckte, jag skulle höra av mig om några veckor ifall jag behövde en till. Jag fick en i höften och en i foten. Efteråt kändes ingenting och jag blev mer rörlig direkt. Doktorn sa att det kunde göra ont i några dagar sen när bedövningen släpper. Inget om vila eller nånting utan jag skulle leva precis som vanligt. På kvällen fick jag såååå ont i foten så hade jag trampat minsta snett så hade jag nog trillat och brutit den kändes det som. Jag gick till jobbet dagen efter men berättade att jag skulle gå hem på eftermiddagen igen när alla haft sina raster o det funkade. Pappas sambo skickade ett utkast på vad reumatologen rekommenderade och det var vila 1-2 dygn efter med så lite aktivitet som möjligt så jag gjorde så, gick hem och hämtade barnen så tog vi 1,5 dag lov. Jag vilade verkligen hela dagen igår för att kunna springa idag. Jag var så taggad att jag hade nog börjat gråta om jag inte hade kunnat springa hela vägen. Men jag fixade det!!!!! Inte ont alls efter förutom att det kändes liiiite i höften men det gör inget! Så himla himla skönt!!! Det tar några veckor innan det blir full effekt så jag kommer ta det lugnt men kanske ta ett pass till i veckan förutom intervallerna som är livepass.
Livet återvänder 

2 kommentarer:

  1. Så skönt du är bättre. Precis så vad jag skrev till dig, jag har fått så många cortisoninjektioner under mina 25 år med reumatism och vet att man ska vila för att det ska göra nytta längre fram, bra du kan röra dig bättre.
    Glad påsk/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alltså detta var ju ren magi med dessa sprutor, fattar inte att det kan hjälpa så snabbt :)

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥