onsdag 13 april 2022

KORTISON OCH BARNVAKT

Hej hej, hoppas ni har en fin påskvecka, kanske lov? Här är barnen fria från skolan men de små är på fritids/förskola. Jag fick 2 kortisonsprutor igår, en i foten och en i höften, efteråt kändes det ingenting. Jag kunde hoppa och allt, men på kvällen….. Jag vet inte om det är bedövningen som släppte eller det är något annat för nu har jag så ont i foten så skulle minsta lilla jag rör den fel så vet jag inte var jag ska ta vägen. Hade jag trampat lite lite snett så hade jag nog tappat balansen och säkert brutit den….  Doktorn hade velat ge en spruta till i foten men jag ska höra av mig om några veckor ifall jag behöver en till. Sen fick jag ta blodprover med så igår var en riktig plågodag!

I helgen kom barnens farmor för att passa dom så jag och mannen kunde ut och äta. Det är nog 5år sedan sist det hände, så innan Oliver fanns.

Vi skulle till Växjö med min kusin och hans fru men så blev de dåliga så vi bestämde oss för att ta något i byn istället. Vi tog hamburgerstället som öppnade för nåt åt sen, aaah så gott det va!! Jag orkade inte ens äta upp alla pommes. När vi ätit upp tyckte vi det va överskattat med barnvakt för det är inte därför vi skaffat barn. Men vi kunde ju inte gå hem efter 1 timme när farmor åkt så långt…. Vi tog varsin öl och drack låååångsamt😅 Sen bestämde vi oss för att promenera hem, vi va sååååå mätta så det gjorde oss gott. 4,5 km och när vi kom hem blev de väldigt förvånade men det va så skönt och komma i säng tidigt❤️

Annars har vi varit ute en del, men vilket väder det kom, vi hade nog alla sorters väder på 10 minuter en dag. Nu vill vi gärna ha lite vår🌞

Dags att bli redo för jobb…. Får se om jag håller hela dagen. Mannen får nog följa med på ridskolan iallafall.




2 kommentarer:

  1. Sa inte din läkare att du ska i möjligaste mån va stilla efter cortisoninjektioner allt för att det ska hjälpa så mycket som möjligt? Det gör ont efter bedövningen släppt men sen kan du hoppas på bättring i ditt ben.
    Härligt med påsken, den är fin och mysig. Ha en fin sådan och Krya på dig/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag frågade och sa även till honom att han får säga vad jag SKA göra och inte borde osv få sånt lyssnar jag inte på... Men han sa att jag skulle leva som vanligt och att jag kan springa idag :) Ska skriva lite om det senare idag så då vet jag hur det känns efteråt.

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥