onsdag 22 oktober 2014

FRÅN FÖRLOSSNINGEN

Nu är Tuva och Linus ute och plockar svamp så då passar jag på att tömma kameran, det har ju blivit lite bilder på sista tiden☺
Idag är Tuva 15 dagar gammal och som hon växt! Det är inte det pyttelilla där benen är uppkrupna till magen längre, när hon äter är hon utsträckt och ser ju jättelång ut...
Jag ställde mig på vågen imorse och nu har jag gått ner 10 kilo, jag har 1 kilo kvar till inskrivningsvikten men 4 kilo kvar tills vikten jag hade när jag blev gravid.
Detta kortet är taget 27 september.
Här är på förlossningen 7 oktober, de hade satt i elektroder på Tuvas huvud så nu va det igång☺ Jag förde dagbok igenom hela förlossningen så jag ska kunna titta tillbaks på hur jag upplevde det. Dagboken är hela graviditeten med som Tuva ska få en gång i tiden.
Jag skulle vara uppe och gå en hel del så gick det snabbare. Å kallt va där med så de fick hämta mer kläder och filtar☺
16.05 började jag mest lustgasen, efter denna bilden satt jag upp på en "potta" resten av tiden.
17.11 föddes lilla Tuva♥
Jag va ju tvungen att kolla på moderkakan med för den har jag inte sett innan...
Dagen efter kom Thea och Max och hälsade på efter skolan♥
Detta är vad som är kvar av magen idag.... Å jag har inte saknat den stora magen en enda gång!!!!

9 kommentarer:

  1. Herregud människa hur bär du dig åt för att gå ner så snabbt???
    Fina bilder :)
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt inte gjort ett skit :-) Tro jag kommer väga några kilo mindre än innan bara om en, två, månader...

      Radera
  2. Oj, vad fort det går med vikten! Skönt det kanske ;) Kul att få se lite från förlossningen!

    SvaraRadera
  3. fan vad du gick ner i vikt fort..... jag har 11 kg till dröm vikten men 7 till då jag blev gravid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd bara att inte höfterna går ihop lika fort så jeansen passar ;-)

      Radera
  4. Vilka fina bilder Lotte. Kul ide att föra dagbok. Vilken tur du har som blev av med "babymagen" så snabbt. / A-L :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hade tyckt det va skoj och haft från när jag låg i magen☺

      Radera
  5. Kul att få se lite bilder från förlossningen.

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att få läsa om förlossningen! Jättefina bilder! :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥