måndag 1 juli 2024

KANTARELLER

Juli, redan, hur känns det? Här är det sista veckan innan ledighet. 
Här är hundvakten som har bestämt sig för att ha ett helt sommarlov och inte åkt till fritids en enda gång. Sune och Gin njuter till fullo att få ligga inne hela dagarna!
Efter middagen ville Tuva och Oliver ut och plocka kantareller så då gjorde vi det. Mannen kollar fotbollen som är på tv typ jämnt känns det som.
Vi hittade massor, vi hade 2 påsar med oss och då lät vi kanske hälften vara kvar för det var sniglar som ätit på dom. Jag älskar att plocka men hatar att rensa😉

3 kommentarer:

  1. Är kantarellerna redan färdig är inte det tidigt? Jag har aldrig gillat det men däremot champinjoner. Härligt kunna plocka alldeles gratis och skönt va i skogen. Må väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kantarellerna brukar komma runt midsommar sen varar de väl nästan konstant till hösten.
      Champinjoner har jag aldrig sett ute, växer det fritt som annan svamp?

      Radera
  2. Vet inte med champinjoner, jag köper färska hos en torgare. Jag är lite rädd för plocka svamp. När vi hade affär på 80 talet hade vi en granne och kund som plockade svamp i gräsmattan trodde det var champinjoner hon blev så sjuk. Fick in till vården och jag tror dialys för det var farligt för njurarna. Må väl/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥