fredag 26 juli 2024

KREATIVT I SKOGEN

Oftast hittar jag tid till att skriva när jag åker bil lite längre så idag blir det bra😉 
När jag stigit upp och fått i mig en kopp kaffe så tog jag Sune med mig och sprang nästan 12 km. Meningen var att jag skulle sprungit en transportsträcka om några timmar men det var skönare att ha det gjort och få håret tvättat. Solen tittade fram i slutet på rundan så det blev väldigt svettigt.
Alla djuren dras till Tuva och vill ha hennes uppmärksamhet. 
Mellan tisdag och onsdag sov vi hos vänner i Sölvesborg och då blev jag bjuden på bubbel med denna rosa drickan i. Det blev en väldigt fin färg och var riktigt gott så jag ska beställa en flaska. 
Barnen badade i havet och vi hade väldigt fint väder i tisdags. När vi kom hem på onsdagen åskade det och kom en hel del regn tidvis. Det hindrade inte mig från att springa men det small till rejält bakom mig och jag såg på kartan att det var där jag sprungit för en liten stund sen. Då ökade jag på för jag gillar inte att springa när åskan är nära!
Igår åkte vi ut till en sjö för mannen och Oliver skulle med min pappa, lillebror och hans sambo ut och fiska. Jag och Tuva gick till hästarna som vi åkte förbi, gick ut till en badplats som låg på en ö, lyssnade på en podd hon hittat som handlade om lite ”spökhistorier” för barn.
Badstranden på ön
Jag har varit ute och plockat lite svamp och detta hittade jag i en skog nära oss. Vår grannes fru (när hon levde) hade mycket för sig så det är nog hon som klätt detta träd för längesen. På ett ställe finns det ett träd med reflexväst och sjalett. Samma som med ”trollhuset” där det är tomtar och troll runt en jordkällare med dörr. Barnen gillar detta och tycker det är spännande.
Iallafall så blev det stekt abborre igår och det är sååå gott! De fick så många stora abborrar så vår granne fick med några stycken.

1 kommentar:

  1. Barn och djur hör ihop ser så mysigt ut där på soffan. Ah vilken rolig kvinna som gjort så i skogen det är ju att minnas henne på ett annorlunda sätt. Flitig du är med svampplockning jag är inte kunnig jag avstår. Må väl/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥