söndag 18 september 2011

CIRKUS, KLÄDER O MAGER

Jaha, redan söndagkväll och helgen lider mot sitt slut. Likaså barnveckan. Men imorn slutar Thea tidigt så vi har nästan hela dagen på oss att umgås :-) Vi ska på Cirkus Skratt bla. Imorn har Thea sin första läxa, hon har bokstavsvecka och imorn är det S som gäller. Hon hittade en snäcka som hon ska ha med. Det kan inte vara fööör svåra grejer för de ska måla av sin sak med.
Efter barnen har åkt börjar vuxenveckan, då står en del träning på schemat, jag ska/vill hälsa på svägerskan/Skrutten. Kanske lilla farmor med. Få se vad som hinns med. Jag och Thea rensade ur deras garderob + vinterkläderna. Så där finns lite till Skrutten med. Å så insåg vi att båda behöver termobyxor och Max en overall. Rejäla vinterjackor har dom och Thea ha bra overall. Å som en liten tankeläsare hon är, min vän G, så fick jag ett sms att hon har en alldeles ny overall som passar Max. Sån tur jag har :-) Nu är det bara vattentäta byxor kvar. Termobyxor har vi hur många som helst, men de är bäst kalla dagar, inte blöta... Sen ska bara jag hitta en snygg jacka med, men jag vill inte köpa någonting till mig själv innan USA!!

Jag fick höra idag att jag blivit mager.... Mager??? Det beror väl på vad man jämnför med men det tycker ju inte jag att jag är... Ändå hade jag pösiga mjukisbyxor på mig så jag förstår inte hur/om det kunde synas att jag gått ner i vikt... Alla har vi en trivselvikt och den får väl jobbas på!? Jag skulle aaaaaldrig i livet kunna banta, har aldrig gjort!! Men för att äta som jag gör har jag insett att jag måste röra på mig med. Å det gör jag gärna, jag mår bra av träning!!

Nu är det snart dags för lite sömn. Även om jag inte är supertrött så måste jag ju försöka sova iaf. Imorn ringer klockan 6.45.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥