torsdag 29 september 2011

SLÄNG TROTSEN I VÄGGEN

Oh shit. Vilken dag. Ja, det började redan på morgonen. Minsta lilla motgång och världen rasade samman. Jag gav personalen en hint om situationen när jag lämnade. Så fort jag hämtade fortsatte det. Jag kom fel tid, barnet ville göra helt tvärtemot, slåss. Jag tolererar inte slag. Sen gjorde barnet en fruktansvärt dum grej och sånt beteende tolereras inte!! Konsekvensen - inget lek ute med grannbarnen!! Sitta inne och ha tråkigt. Det blev ingen mazarin och där tjatades det om en chans till, men nej, när man gör EN tillräckligt dum grej så blir det inga fler chanser!! Det blev ytterligare ett krig och vi va heeelt slut, både jag och barnet. Barnet somnade och jag hade gjort likadant, om jag satt mig ner... När det vaknade efter en stund va det bättre. Lite vanligt tvärtemot men inget märkvärdigt. Jag trodde inte läggningen skulle bli så lätt efter sovturen, men inget problem!! Somnade direkt. Vi var vänner när det va läggdags, det tycker jag är jätteviktigt!! Jag kollade t o m febern på barnet för jag kände inte igen det, men det va feberfritt. Så det är nog den förbannade trotsigheten som kommit med buller och bång!! Det märktes redan i måndags när de kom. Men nu hoppas jag att vi vaknar imornbitti på bra humör allihop och få en mysig fredag. Om inte - så har jag en vecka på mig att få igen krafterna på sen ;-)

Jag älskar mina barn för de dom är - men inte alltid det dom gör ;-)

1 kommentar:

Tack för att du lämnar ett avstamp♥