söndag 12 juli 2020

EN EFTERMIDDAG MED DE STORA

Igår tog jag en eftermiddag med de stora barnen, de fick välja vad vi skulle göra, vi kunde bo borta eller bara göra något för dagen de fick välja. Men hur lätt är det när läget är som det är och jag håller mig gärna undan för jag vill inte gärna ha Corona. Till slut blev det bowling och vi åkte in till Växjö lite tidigare för att fika först. Det var väldigt lugnt i stan så det gick att hålla avstånd. Men bara att åka bil med mig i en stad är ju ett äventyr i sig, jisses, inte visste jag att de byggt om för 2 år sedan utan att jag körde på som jag gjort förut.... Det slutade med att en gubbe bara stod och skakade på huvudet åt mig🤣
Jag tog en salami/brie-macka medans de andra 2 tog varsin sötsak.
På bowlingen var nog bara varannan bana öppen men det var bara vi och en eller 2 banor till som användes. Vi bokade 2 timmar och jag kan säga att den som var mest kaxig och skulle slå oss andra med hästlängder, den vann inte, det gjorde jag - med råge😉
Sen ville de äta Mc Donalds innan vi åkte hem så då blev det så.
När vi kom hem hade mannen satt upp tältet för han och de små skulle sova där inatt, barnen va överlyckliga och det skulle grillas korv innan de la sig🙂 Vi trodde nog inte att bägge skulle sova kvar där hela natten men de sov så gott så.

Idag har jag och Tuva varit ute en mil, hon på cykel och jag sprang bredvid. Annars har det inte blivit många knop gjorda.

1 kommentar:

  1. Tänk vad en macka ser mycket godare ut när det är vackert upplagt. Kul ni haft det är verkligen sommarminnen. Haha så kul mamma är bäst.
    Åh Lotte va du är duktig på och springa och Tuva på och cykla. Fortsätt njuta av sommaren men vi har rätt svalt inget strandväder om man gillar det.
    Kram/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥