lördag 4 juli 2020

S E M E S T E R

Ja, nu är det semester! Jag och barnen var hemma igår med för jag har haft fruktansvärd huvudvärk denna veckan + att Oliver var lite snorig. Den går lite i perioder den där huvudvärken, intensiv i flera veckor och sen kan det vara ett par dagar uppehåll sen sätter det igång igen. Jag sticker ut och springer en runda när jag har så ont så jag inte vet var jag ska ta vägen, det är ju skönt för stunden men kan bli värre efteråt. Nästa vecka ska jag ner till Lund och träffa doktorn och prata. Jag står i kö för operation men det är 2 månaders väntetid men jag skulle få träffa doktorn innan han går på semester iallafall. Jag hade en telefontid och vi pratade en stund om hur operationen ska gå till bland annat, hua. Jag frågade om jag kunde köra ner och hem själv men det gick visst inte för sig haha, jag lär inte få köra bil efteråt på ett tag🙈  Jag började fundera på det praktiska på en gång tex om barnen, hur länge skulle de behöva vara på förskola/fritids under veckorna jag är sjukskriven och inte får köra bil, hur ska det gå medans mannen lämnar och hämtar mig på sjukhuset och jag ska sova där borta. Allt löser ju sig. Sen ska de ju raka lite på mitt hår för att snitta upp och sen borra, hur sjutton kommer det se ut.....

Iallafall, nu är det semester och det ska bli så himla skönt! Behöver detta!! Jag och barnen är lediga 1 vecka själva först men båda de stora är borta men jag hoppas de kommer hem igen snart. Jag fick ett par sommarpresenter av några barn på jobbet och bland annat denna;
En skål med godis av ett barn. Sen blev det mer godis och ännu mer godis😋

6 kommentarer:

  1. Åh Lotte det är inget vidare för dig med huvudvärk. Du får tänka så att det blir bättre , huvudvärk är vidrigt och gå med. Nä tös det kan du ju inte sätta dig bakom ratten, du får säkert någon som kan stötta upp. Hoppas ni får njuta av fin lata sommardagar och kanske det kommer en återbudstid så du kan komma til tidigare. Du har så vackert hår det växer ut igen.
    Var rädd om dig. Kram/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja denna huvudvärk är inte att leka med :(
      Mannen kör ju mig men jag tänkte ju att jag inte skulle belasta någon utan "klara mig själv".
      Ja nu hoppas jag nästan med på ett återbud. Ja men det bästa är att de säger mig och jag få vakna "färdig" men det gör väl ont efteråt med lite kan jag tänka fast en annan smärta då

      Radera
  2. Kommer gå bra min vän 💓 jag har lämnat Tobbe i Lund ikväll och känner mig så trygg när han är där! De är fantastiska! Och du kommer bli så väl omhändertagen ❤️ försök nu njuta av din semester!! allt kommer lösa sig till det bästa!
    Jag älskar dig och din familj många kramar till er 💓💓💓

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh min vän❤ ja just nu längtar jag nästan till operationen men vi får väl se vad doktorn säger på onsdag. Det känns surt att "slösa bort" semestern på huvudvärk!

      Radera
  3. Så skönt med semester. Jag börjar jobba idag igen efter mina två veckors ledighet. Hoppas att operationen går bra sen när du får tid. Vad är det för operation som du ska göra?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då jobbar du i rätt tid vädermässigt iallafall ;) Ska du vara ledig mer sen?
      Jag ska operera bort en cysta i hjärnan och just nu hoppas jag på ett återbud då jag har fruktansvärt ont :(

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥