måndag 10 augusti 2020

DÅ VAR SEMESTERN ÖVER

God morgon och idag är jag tillbaks till vardagen. Nu är semestern 2020 över för mig och jag hade gärna varit ledig denna veckan med tillsammans med de andra😉 Jag vaknade långt innan klockan så jag ha smugit upp och satt mig i soffan med en kaffe innan jag ska börja med frukost. Förhoppningsvis väcker jag ingen annan för de sover ju till 8 nu för tiden...

Värmen kom med besked och igår mådde jag inte alls bra, sur och tvär och allmänt jobbig och så skulle vi på kalas för brorsonen. Han har ju fyllt 6år och lyckades pricka in kalas på varmaste dagen. Men när vi kom hem så stack jag ut på en joggingrunda på 9.5km i 30 graders värme. Efteråt hade jag så ont i magen så det va obehagligt men det var säkert för allt vatten som jag öste i mig precis innan.

I fredags kom min bror och hans familj och de åkte hem igår, jag och hans sambo har varit ute på svamprundor i flera timmar men denna gången fick vi nog bara ihop 5 liter så det var ju ingen höjdare. Förra veckan fick jag och mannens syster ihop 10 liter i ett nafs.
Min kusin och hans familj kom i lördags och grillade med oss andra och när det började skymma gick vi på en runda för att plocka de största kantarellerna. Vi gick inte så långt iväg men vi fick stå med ficklampa i slutet för att kunna se i mörkret...
Gillar ni kantareller?

Nehe, nu måste jag nog fixa frukost om jag ska iväg. Jag väntar fortfarande på att doktorn ska ringa från Lund så jag kan få veta i god tid innan jag ska opereras. Så de inte ringer typ 2 dagar innan.... Men jag räknar inte med att jobba en hel månad iallafall...

1 kommentar:

  1. Åh vad ni varit flitiga och plockat kantareller,kan inte påstå att det är en favorit men ändå helt ok och fint att kunna plocka de alldeles gratis ja visst inte utan jobb men då får man njuta av naturen. Hur orkade du springa så långt i den värmen du är helt otrolig. Ja hoppas du snart får tid till Lund så du kan pigga på dig igen.
    Visst har denna sommar gått fort eller är den en åldersgrej, haha. Må väl. Kram/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥