lördag 22 maj 2021

GRILLNING, LÖPNING, VAB

 Mmmm var det luktar gott här, det blir grillad dovhjort, klyftpotatis, grillad majs och stekta rödbetor med pinjenötter och lite sallad. Ett glas rödvin till det. Å rabarberpaj till efterrätt.

Woho jag har fortfarande inte tagit ett enda sprut nässpray😀 Jag var på apoteket igår och frågade efter något jag kunde ta ifall jag blev tvungen men något jag inte kan bli beroende av! Så det blev ett saltvatten med mer salt i men det ska verkligen vara i nödfall! 

Imorse efter frukost (våfflor😉) sprang jag 11.7km och det kändes bara sååå skönt! Jag tänkte lyssna på maratonpodden men mitt internet strulade så det fick bli wissochswarmontherun som jag brukar springa till på söndagarna. Det är den ena där som håller i löpklubben i sommar. Jag är verkligen taggad på det! 

Jag och Oliver gick på upptäcktsfärd och skulle titta på blommor och småkryp. Häggen är verkligen fin nu, vi hittade liljekonvaljer men de hade inte slagit ut än så vi tog in blommor så han ska få se de blomma. 
Det är mycket blommor på äppelträden så jag hoppas där blir gott om äpplen till hästarna i år🙂
Vi cyklade en runda allihop sen för Tuva ville se om det hade blivit fler föl, en som bor ett par km härifrån ska ha 5 föl och än så länge har det kommit 1. 

Åååå imorn kommer Thea äntligen hem från Öland, vi har ju inte firat henne än och hon fyllde i måndags. 16år - vad hände? Tuva har haft feber ett par dagar nu och när vi kom hem från skolan en dag hade hon nästan 40 grader så hon var lite hängig men ingen som tagit tempen på henne. Nu är hon absolut bättre och ingen covid-19 hade hon heller vilket är skönt. 

Nu ska jag steka rödbetor😋

1 kommentar:

  1. Underbart det är i naturen, älskar också liljekonvalen hade jag i min brudbukett importerad i mars haha. Förr var den väl fridlyst har jag förr mig, den är så där skör i sin blomma, helt underbar. Vi har ett gammalt knotigt äppelträd matäpplen och när det blommar är det en fröjd och se. Vi bor ju mitt i äppelriket Kivik är ju bara så magiskt. Ah inte kul för Tuva och va sjuk, många på förskolor som är sjuka och två skolor som jag hört är stängda här. Virus härjar inte bara coronan. Grattis till 16 åringen redan så pass i ålder vart blir tiden av.
    Må väl/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥