söndag 30 maj 2021

SÖTA SMÅ BEBISAR

Vilken vecka! 

I måndags morse såg vi att ”utekaninen” Kajsa hade fått kaninungar ute i en stenhög på tomten, 5st små kom upphoppande och visade sig. Tuva ville fånga dom men jag sa att det går nog aldrig för de är ju vilda. På onsdagen skulle vi hemom efter jobbet innan vi skulle hämta Thea från paddlingen och då såg vi att katterna hade omringat en kaninunge som Tuva bara gick fram och plockade upp. Den var klart vettskrämd och blev glad att den blev räddad, inte en skråma hade den🙏 

Vi försökte ge den gräs och pellets men den åt inte så dagen efter köpte jag ersättning för kattungar och gav den och den äter genom en spruta som jag haft när jag gett katterna piller. Ikväll såg vi att den åt äpple och lite pellets så det går åt rätt håll. 
I torsdags skickade grannen en bild på när hon höll en liten svart kaninunge och jag undrade hur sjutton hon hade fått tag i den och det hade deras katt fixat. Han sitter ju här ute och passar på ungarna jämt och jag har fått bilder på halvätna kaniner förr och undrar om det är våra... Denna gången hade kan släpat in den och den levde, den hade ett sår vid ”axeln” på ena tassen men vi gick och hämtade den.

Jag gav den lite ersättning med och den var nöjd. Men igår ringde Tuva mig och var jätteledsen för då hade den dött😞

Ett par ggr har skolan ringt för jag har ett stökigt barn som det ofta händer grejer runt! En dag fick jag åka in och prata med rektorn så nu får vi se hur följderna blir. Jäkla ungar i denna åldern alltså!

Igår åkte vi ner till Hällevik jag och några jobbarkompisar. En i mitt arbetslag har stuga där nere så vi var ditbjudna för att dricka lite gott, njuta av solen och äta pizza på stranden. Jag och S åkte dit ganska tidigt så vi hann prata och njuta innan de andra kom. Vi var 4st som sov kvar inatt så imorse tog vi ett varv vid havet och tittade på ”stugor”, jisses en del skulle jag ju inte ens kunna ge handpenning för om vi sålde huset haha.

Meeeen vilket väder vi har fått🌞 Love it! 

Svärfar kom igår och hjälpte oss att gipsa tv-rummet och idag hade han svärmor med sig så nu är det färdiggipsat, barnen har lekt med sin farmor och vi åt pizza innan de åkte. Hämtade Thea vid tåget, hon har varit på Öland på intervju till sommarjobb. Håller tummarna!!!

Nu lägger jag denna veckan bakom mig och hoppas på en bra härlig vecka. Denna har ju varit lite blandad. Hänt mkt grejer som jag behåller för mig själv också😉

1 kommentar:

  1. Åk Kajsakaniner så mysigt, synd om den svarta som katten bitit det är inget kul alls. Härligt ni haft det man behöver koppla bort vardagen allt emellanåt. Lycka till för Thea med ev sommarjobb vore roligt för henne. Ja sånt är livet med barn de kan hitta på dumheter men lär växa ifrån det så småningom.
    Ha en fin veckan/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥