fredag 6 augusti 2021

HEJDÅ FJÄLLEN

Nu har vi varit på semester 1 vecka i fjällen. Första natten sov vi på vandrarhem i Kristinehamn sen har vi bott i stuga i Idre fjäll. Vi åkte tillsammans med mannens föräldrar och hans syster med familj kom några dagar med sin husvagn.

I Kristinehamn bodde vi i något gammalt militärområde och det var mycket område att springa runt på och leka kurragömma. Vi beställde pizza som vi satt ute och åt. Det fanns ett stort sällskapsrum där vi satt och spelade kort på kvällen. På lördagmorgonen innan vi skulle åka vidare så hittade jag ett löparspår precis utanför dörren så där sprang jag intervaller på dagens livepass. 
När vi närmade oss så började vi titta efter renar, jag har ju sett andra som lagt upp bilder när renarna står mitt på vägen men jag trodde ju aldrig att vi skulle få se så många som vi sett!! Denna renen var första som vi såg en liten bit innan vi var framme.
När jag var ute och sprang min första runda i fjällen så såg jag denna skylt om maraton. Herregud och springa sååå långt i den miljön. Det är nog en nära-döden-upplevelse!
Det var helt magiska utsikter.
På söndagen var vi i badhuset men först var där fullt så då tog vi bowling men höll väl bara på 20 minuter innan de små tröttnade och då badade vi. 
Jag och Tuva hittade en ren utanför badhuset där de ska bygga en utedel så den pratade vi med en stund.
Vi drack irish coffe men det var inget för mig.
När jag var ute och sprang så stod renarna vid vägen och åt, inte ett dugg rädda för varken bilar eller människor.
Vi gick en liten vandringsrunda när mannens syster med familj kom upp. Mannen var och fiskade så gick vi andra.
Det var lite kyligt de första dagarna men inget regn. Igår hade vi jättefint väder så då hade vi shorts igen😀
Max hade en önskan om att hyra cykel och cykla i backarna så det gjorde han en dag. Sen hade han ont i händerna och armarna dagen efter men det var ju inte alls konstigt.
Vi gjorde lite andra utflykter men det får jag skriva om senare. Vi kommer hem idag och det ska bli skönt. Sova i egna sängar!


2 kommentarer:

  1. Härligt ni haft det och vita renar helt magiskt och orädda men tragiskt om de blir påkörda. En bit utanför Sjöbo i skogen kan man ofta se vita hjortar det är ovanligt men så fina.
    Snart dags för skolorna att starta igen var blev sommaren av tycker den var jättefin och skön, men ännu har vi många fina soliga sensommardagar framför oss. Må väl/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de var så fina alla renar. Jag trodde inte de var så tama. Vita hjortar har jag aldrig sett men vi är ju neråt ibland så jag ska kolla lite extra.
      Jag skulle vilja ha liiite värme till innan jobb och skola drar igång!!!

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥