söndag 17 oktober 2021

NU HAR VI EN 4-ÅRING MED

Pju, nu börjar livet som ensamstående på helgerna😅 Det är jakt, jakt och jakt. I fredags var jag också med på älgjakten för då var barnens farmor här och hade Oliver o så hämtade hon Tuva när hon slutade skolan.  Vi började morgonen med att fira Oliver för han fyllde 4 så han var så lycklig för sina presenter. Sen gav vi oss av ut mot Häradsbäck.

Detta var dagen då jag fick känna på livet med tinnitus…. Den där jädra tutan fördärvade den lilla hörseln jag hade kvar, jag försökte ändå hålla för ena örat när jag tutade men soooooom det tjöt hela natten, det gör jag inte om! Jag hade iallafall 2 älgar jämte mig som gick ut till skytten på bakpass så det blev en iallafall. 

Väl hemma igen va det dags för Oliver att få sin present som han skulle få när vi kom hem. Gissa om lyckan var total! Såååå glad han blev! Kan hända att det är lite för stor för honom men han växer ju i den och han har en syster som älskar den med😀

Igår var det dags för ridskola så jag lämnade Oliver hos vännerna i Loshult under tiden.

Denna tjejen fastnade vi bägge 2 för, hon heter Verona och jag frågade om de ville sälja henne haha. En sån himla mysig häst. Hon var snabb i trav och lyssnade och var kelen.

Sen hämtade vi hem Oliver, gjorde pastasallad innan våra vänner G&T kom och firade de små. Tuva gjorde iordning både Gissan och mig i håret, visst blev det snyggt haha. Älskar mina vänner som man bara kan va med! Det behövs inte passas upp på eller göra sig till. Vill vi slänga oss i soffan så gör vi det. Love you!

Tuva bestämde chokladpudding till efterrätt asså så gott det är! 
På kvällen kom vännerna från Loshult och firade barnen. Vi spelade kort och hade trevligt. De är lika avslappnade dom så det är skönt med såna vänner💕

Idag va mannen ute med Sune för det behövdes ju jagas rådjur med… Jag fick en paus där han kom hem så jag kunde ut och springa 7km sen skulle han ut igen. Då passade vi på att ta ett bad, ta fram lite gotte och titta på nya avsnittet av Solsidan, ääääntligen börjar det igen🙂
Sen var det dags att ut och köra lite, den går rätt snabbt den lille rackaren. Oliver vill bara köra när jag eller mannen åker med, skönt att han är försiktig iallafall.
Jag är helt slut haha, måste sova gott inatt för veckan börjar ju liknande som den slutade förra veckan på jobbet. Antar att det blir lite övertid😉

3 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott till fyraåring åh vad tiden den har gått snabbt. Coolt fordon de kan tuta fram med.
    Hur gick det med husvisningen var det nåt intressant för er? Tuva vill nog mer än gärna ha en livs levande häst vem ville inte det som liten de är ju så fina och vackra.
    Ha en fin helg/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. I var aldrig på husvisningen för huset var lite för litet och sen kollade vi budgivningen och den landade på nästan 3 miljoner…. I skogen!
      Ja det är Tuvas högsta önskan, en häst, det hade varit mysigt men här kan vi inte ha det ;)

      Radera
  2. Ja huspriserna är helt otroligt höga, fattar inte hur folket har råd med dessa hus?
    Må väl/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥